| Ειδήσεις | Ο Κυνηγός | Λεωφόρος Αθηνών | "Κουλου - Βάχατα" |  +/-  |  "Μας ακούνε"  |  Fundamentalist  |  Marx - Soros | Start Trading |

 

 

Δευτέρα, 00:01 - 24/01/2022

 

 

Όταν η εταιρεία Milina Enterprises Company Ltd, συμφερόντων του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου πλειοδότησε τους δύο διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προσφέροντας συνολικά 62,5 εκατομ. ευρώ, κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν για επενδυτική άνοιξη εν μέσω πανδημίας.

 

 

Πιο συγκεκριμένα, πριν λίγους μήνες, ο Έλληνας πλοιοκτήτης κέρδισε τον διαγωνισμό της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.), για τη Δεξαμενή 5 και τις Προβλήτες 3 και 4 κάνοντας προσφορά ύψους 37,3 εκατ. ευρώ, υψηλότερη κατά 21,5% από την τιμή εκκίνησης του διαγωνισμού των 30,7 εκατ. ευρώ. Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25,2 εκατ. ευρώ υπερθεματίζοντας της Pyletech, συμφερόντων του Θεόφιλου Πριόβολου, που κατέθεσε πρόταση 22,1 εκατ. ευρώ.

 

Αμέσως μετά την παραπάνω έκβαση, ο κ. Γ. Προκοπίου έκανε γνωστή την πρόθεση του να επενδύσει στον πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό των Ναυπηγείων για να τα καταστήσει εξειδικευμένο πόλο έλξης. Εφοπλιστικοί κύκλοι, τον περασμένο Ιούλιο, ανέφεραν ότι «...όνειρο ζωής του πλοιοκτήτη είναι η αναβίωση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας και η υψηλή εξειδίκευση της....». Από την πλευρά του, ο κ. Γ. Προκοπίου δήλωνε: «...Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζόμενων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους...».

 

Μετά από τη δήλωση αυτή, ο Δήμος Χαϊδαρίου κατέθετε αιτήσεις αναίρεσης της πώλησης των Ναυπηγείων, τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι «...η πώληση της Προβλήτας IV του Σκαραμαγκά δεν είναι νόμιμη, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν....».

 

Επίσης ο Δήμος Χαϊδαρίου θέτει και ζήτημα παραβίασης της νομοθεσίας για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς όπως αναφέρεται στην προσφυγή, «...παραχωρήθηκε η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας για χρονικό διάστημα έως και 49 χρόνια και δη με δυνατότητα παράτασης, θεσπίζοντας ο νομοθέτης στην ουσία δικαίωμα χρήσης για τον αιγιαλό και την παραλία αντίστοιχο με το εμπράγματο δικαίωμα επιφανείας των άρθρων 18 επ. του Νόμου 3986/2071...». Επίσης, σύμφωνα με τον Δήμο Χαϊδαρίου, «...δεν μπορούν να συσταθούν εμπράγματα δικαιώματα ιδιωτών επί αιγιαλού και παραλίας και επομένως η νομοθετική ρύθμιση συνιστά άμεση κρατική ενίσχυση προς την ΕΤΑΔ Α.Ε., η οποία ενίσχυση συνδέεται και συναρτάται με τον παρόντα διαγωνισμό, καθώς η αποκλειστική χρήση του αιγιαλού και της παραλίας, την οποία θα απολαύει ο πλειοδότης....».

 

Παράλληλα, ο Δήμος Χαϊδαρίου κατέθεσε και αίτηση ακύρωσης και εναντίον του Εδικού Διαχειριστή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, υπογραμμίζοντας ότι στον διαγωνισμό περιλήφθηκαν τμήματα ακινήτων - που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κτηματολογίου- ανήκουν στον Δήμο Χαϊδαρίου.

 

Επισημαίνουμε ότι αν το ΣτΕ, στις 18 Μαρτίου 2022 κάνει δεκτή την προσφυγή του Δήμου να ανασταλεί η εκτέλεση του διαγωνισμού πώλησης του Εμπορικού Τμήματος το οποίο έτρεξε η ΕΤΑΔ, τότε η όλη υπόθεση παίρνει δυσάρεστη τροπή.

 

Ως φαίνεται όμως, ο Δήμος Χαϊδαρίου κάθε άλλο παρά επιθυμεί η όλη υπόθεση να ναυαγήσει.
 

Όπως μας είπε ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς, δημοτικός σύμβουλος και πρώην ανώτατο διεθνές διευθυντικό στέλεχος, «...η επαναλειτουργία μιας από τις μεγαλύτερες παραγωγικές μονάδες της ελληνικής βιομηχανίας, είναι ζωτική για την εθνική οικονομία και τον Δήμο, ο οποίος 7 χρόνια τώρα στερείται έσοδα άνω των 300.000 ευρώ ετησίως.

 

Άρα τόσο ο Δήμος όσο και οι δημότες του Χαϊδαρίου και της Δυτικής Αθήνας γενικότερα έχουν άμεσο στρατηγικό συμφέρον για την ανταγωνιστική και μακροπρόθεσμη Λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

 

Πλην όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να παραμεριστούν τα έννομα συμφέροντα του Δήμου και των Δημοτών. Πιστεύουμε ότι - σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα - υπάρχουν τρόποι έτσι ώστε και η λειτουργία των Ναυπηγείων να προχωρήσει απρόσκοπτα ενισχύοντας την οικονομική ανάπτυξη αλλά και να συνδυαστεί με την ελεύθερη πρόσβαση των δημοτών σε υπηρεσίες άθλησης και ψυχαγωγίας ειδικά προσαρμοσμένες σε ένα κατ’ εξοχήν βιομηχανικό περιβάλλον, σύμφωνα με την πρακτική που εφαρμόζεται στην πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν, έχουμε εκπονήσει μία πρόταση, η οποία επί της ουσίας υποστηρίζει την ανταγωνιστική λειτουργία του Ναυπηγείου, αλλά συνδυάζει και την κάλυψη των αναγκών των δημοτών για ελεύθερη πρόσβαση στην Ακτή Σκαραμαγκά για άθληση και αναψυχή. Μια πρόταση που συνθέτει σε μεγάλο μέρος τις ιδέες από τα προγράμματα των δημοτικών συνδυασμών και άλλων φορέων του Χαϊδαρίου...».

 

Είναι σημαντικό λοιπόν, πέρα από τις όποιες σκοπιμότητες και υπολογισμούς, η πρόταση του Δήμου Χαϊδαρίου για τη δημιουργία μιας Silicon Bap στη Δυτική Αττική να ληφθεί σοβαρά υπόψη, γιατί κάθε άλλο παρά εγκυρότητας στερείται.

 

«...Στη Δυτική Αττική...», μας τονίζει ο κ. Γιάννης Θεοτοκάς, «...μπορεί να δημιουργηθεί με θεμέλιο τα ναυπηγεία, ένα διεθνούς, εμβέλειας Κέντρο Ανάπτυξης, Έρευνας και πρωτοποριακής επιχειρηματικότητας, το οποίο θα συνδυάζει το μοναδικό αττικό τοπία, με την ελληνική δημιουργική φιλοσοφία, σε ένα υψίστης ποιότητας επιχειρηματικό περιβάλλον....».

 

Ένα περιβάλλον που θα είχε και απαράμιλλη σημασία για την Ελλάδα, σε μια εποχή όπου η σύγκρουση μεταξύ γνώσης και άγνοιας έχει προσλάβει απίθανες για τον άνθρωπο και το μέλλον του διαστάσεις.

 

Αθανάσιος Χ. Παπανδρόπουλος – European Business Review

 

Greek Finance Forum Team

 

 

Σχόλια Αναγνωστών

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
   

   

Αποποίηση Ευθύνης.... 

© 2016-2022 Greek Finance Forum